Boetiek: fashion search engine

“Het heeft wat voeten in de aarde gehad”, vertelt Niels Baars, online manager van Boetiek.nl. “Jaren van ontwikkeling zitten in dit project. De technische ontwikkelingen op internetgebied gaan zo snel dat we de site in de ontwikkelfase zelfs diverse keren hebben moeten updaten. En ook het design hebben we tussentijds aangepast en opgefrist.” Maar vandaag is het dan zo ver: online modezoekmachine Boetiek.nl opent haar digitale deuren.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Boetiek.nl is niet de eerste online modezoekmachine in Nederland, maar wel de grootste. Mode- en beautyliefhebbers hebben op de site toegang tot meer dan 150 webshops, die samen goed zijn voor meer dan 600.000 producten van 3000 merken. Op de lijst van aangesloten webshops staan bekende namen als Zalando, Bijenkorf, Wehkamp, Vimodos, Nelly en Asos, maar ook namen als Anna van Toor, Tony Cohen en Boots&Woods.

Websitebezoekers kunnen zoeken op prijs, maat, kleur, merk en andere filters. Door te klikken op het item van hun keuze, komen ze in de betreffende webshop terecht, waar ze het aankoopproces kunnen vervolgen. Naast het shopgedeelte bevat Boetiek.nl ook een community-gedeelte. Hier kunnen bezoekers een persoonlijk profiel aanmaken, waarna ze hun favoriete items kunnen bewaren, eigen lookbooks kunnen ontwerpen – ook met eigen foto’s – en alles met ‘Boetiek-vrienden’ delen. Baars: “Daarnaast zal één dezer dagen de Boetiek-blog van start gaan, die door onze eigen redactie van het laatste fashion-, beauty- en lifestyle nieuws wordt voorzien.”

Online modezoekmachine met meer dan drieduizend merken

Boetiek.nl is een samenwerking tussen EEN Media uit Amsterdam en Promodeals uit ’s-Hertogenbosch. EEN Media is een online uitgever op het gebied van vrouwen, fashion en beauty. “Wij zijn onder andere bekend van websites als Girlscene.nl, ze.nl, Fashionscene.nl en Vrouwen.nl”, aldus Baars. “Promodeals is ook een online uitgever, maar dan in de wereld van aanbiedingen en kortingen, met websites als Jouwaanbieding.nl, Stedenkorting.nl en Deals.nl.”

Nu de website online is, is het tijd voor de volgende stap. “We zitten vol plannen”, aldus Baars. “Maar we moeten natuurlijk niet te hard van stapel lopen. Eerst is het zaak om vaste voet aan de grond te krijgen en bezoekers aan onze site te binden. In eerste instantie zetten we onze eigen netwerken en websites in om het bezoek naar Boetiek.nl aan te jagen. Als de rustige zomerperiode voorbij is zullen we een grotere zichtbaarheidscampagne gaan doen en de website bij de rest van Nederland onder de aandacht brengen.”

Baars: “Verder gaan we gericht op zoek naar kleine leuke webwinkels die zich bij ons aan willen sluiten, zodat het aanbod steeds breder en unieker wordt. De samenwerking tussen ons en de webwinkels vindt trouwens plaats op basis van affiliate marketing. Dat betekent dat wij een commissie krijgen van elke verkoop die via Boetiek.nl tot stand is gekomen. Daarnaast zijn we aan het kijken naar mogelijkheden voor online advertenties. Hiervoor werken we samen met onze partner FemmeFab. Ook liggen de domeinnamen voor de buitenlandse versies van boetiek.nl al klaar. Kortom, er is nog genoeg te doen. Maar eerst moeten we Boetiek.nl in Nederland op de kaart krijgen, dat is nu het belangrijkste”

%d bloggers like this: